Direktlänk till inlägg 23 januari 2010

23 Januari 2010

Av Marie - 23 januari 2010 21:27

            



Hej hopp!
Nu var det ett tag sedan jag skrev. Tänkte bara uppdatera en snabbis för sedan måste jag vara lite effektiv och träna lite hemma. Ja men vad har hänt i korthet den senaste tiden då. Efte rjul så blrjade jag på min nya avdelning med lite större barn. Tog med mig 5 st och trivs underbart! NU gäller det bara att få lite struktur på det hela och ordna småsaker så kommer det bli perfekt på avdelningen! Många barn kräver full organisation och välplanerade dagar som ger nåt för de barn som finns hos oss på dagarna, det handlar inte om barnpassning. Därför anser jag inte att man enbart ska sikta på att vara ute så mycket man bara kan. An´ledningen till det är för att vi faktiskt har en läroplan att följa som innehåller så mycket mer än att endast leka ute. Visst alla tänker" det är bra emd friskluft!" ja men visst är det! Men det är även bra för föräldrar som faktiskt skulle kunna vara ute ca: 30 min/dag även de tilslammans med sina barn. Läser man LPFÖ 98 så inser man att det handlar om sååå mycket mer. Givetvis SKA man vara ute, det är en del av den grovmotoriska träningen bland annat, men varierat med andra aktiviteter. Så det ska vi jobba lite extra på! :)

Vi har målat klart i gillestugan och satt upp min vackra tavla som jag fått special fotad och designad av MiMa foto i samarbete med min älskling =) Foto över Sundsvall från södra berget. jag och Samuel sitter ofta där och pratar, njuter och lär känna varandra ännu mer. Det är vårt ställe och då fotade Micke tillsammans med Samuel och gjorde en panorama bild =) den hänger nere i Gillestugan med en underbar hälsning bakom =) Vi håller på att renovera ena sovrummet nere också. Luktar nåt skumt i golvet eller väggen så försäkringsbolaget ska komma och kolla in vad det kan tänkas vara. Dolda fel anser vi och vissa av dem också. Sedan ska det bli en vacker tapet och ett snyggt golv! :)

Söråkers FF spelar inomhusligan i år och dänger fotbollslag för fulla muggar! Enda som egentligen saknas är närvaro av Maria Ersson och hennes man! :P Som lovade så stort förra säsongen att de skulle se nån match iallafall! De lyser med sin frånvaro ;) he he :)


Idag har jag haft Jeanette här på besök och fika. sedan var detdags för hockey och nu pratar vi inte mer om det för då blir det ett lååååångt inlägg kring deras löner och insatser..

I morgon kväll kommer Marina en sväng och kanske även Carina. Ska kolla på nya ljus samt nya dofter! Älskar Party Lite :) Just nu doftar mitt hus Berry & peach :)


Söndag: Besök av M och C samt en tur till Birsta och mina föräldrar

Måndag: Fotboll!

Tisdag:

Onsdag;

Torsdag: Föreläsning kvällen

Fredag:

Lördag: Troligtvis middag med goda vänner!



Men men!

Nu ska jag träna lite och sedan njuta av det som är kvar av Lördagskvällen :)


kramar!!

//Marie


Dagens fundering: Hur kommer det sig att vissa har så lätt för saker medan andra har så otroligt svårt? Borde det inte vara samma förutsättningar för alla?


Lite bilder ovan! Bland annat på hur köket ser ut just nu, Romantiskt rosa ;)

 
 
maria

maria

6 februari 2010 22:41

Tänkte bara tala om att när man har en blogg så skriver
man åtminstone två-tre gånger i veckan, så att jag kan få reda på lite info om ditt liv. Nu är det bra om du skriver en gång i månaden ju.

Hoppas allt är bra och ha en fortsatt trevlig helg.

Kram.
//Maria.

http://mariaslekrum.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 28 februari 2010 16:01

Hej hej!Såååå slut i kroppen så jag blir tokig!Gårdagen var minst sagt full av energi :P ha ha Först städade jag övervåningen och bakade fransk citronpaj med maräng på. Sedan var det hockey på folkan med taco Buffè. Jätte trevligt var det! Jag, S...

Av Marie - 25 februari 2010 18:24

Hej hopp! Torsdag igen! Jisses vad veckorna flyger fram! :) Idag har jag fått mitt hjärta stulet, inte av vem som helst utan av Teres bebis Abbe :) Jisses vilket sötsnöre!!!! Teres var in på jobbet idag, hon var efterlängtad! Första jag fick i ...

Av Marie - 21 februari 2010 11:23

             Men alltså nu är det verkligen dags för lite uppdateringar :P he he var ju ett tag sedan!! Hej allihop!:) Snart är februari förbi och mars kommer med stormsteg. NU ska vi bara överleva den också så är det snart solens årstider!...

Av Marie - 6 januari 2010 16:54

                                        Hej hopp! Faktiskt så tänkte jag att jag skulle skriva ett inlägg    den 1 Januari eftersom jag fiorar 1 år i bloggande, MEN tack vare att bloggplatsen inte direkt är en bloggplats med snabba takter så...

Av Marie - 18 december 2009 16:45

hej hej! Varit hemma 2 dagar nu eftersom magsjukan hemsökte vårt hus. Uffa. Dock bara jag än så länge så jag hoppas älsklinge klarar sig. I går natt var det värst, jisses. Mådde så illa att jag bara kunde ligga blixtstilla och inte prata. Dock skön...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards