Alla inlägg under januari 2009

Av Marie - 31 januari 2009 23:24

Hej hopp!

Nu e det Lördag kväll och snart dags att sussa lite. Dagen har varit ganska späckad med saker, dock roliga! Började dagen med att shoppa ett par skor:P samt var in på blomsterlandet och köpte tulpaner och en jasmin blomma att ha i vardagsrummet. Så nu står den där och luktar kanon gott! :) Sedan åkte jag in och hämtade ett paket samt köpte munkar utanför Ica Maxi! Älskar Hasses munkar ;) Sedan snabbt hem för att fixa ner blommorna i vatten och byta skor till det var dags för fotbollen. Vi kom till matchen lite sent eftersom Samuel varit hos mina föräldrar för att byta en lampa i bilen. Det är helt sjukt att det inte går att byta en glödlampa på dagens nyare bilar utan att skruva loss hela jäkla inredet samt en del av motorn! Allt för att det förbannade verkstäderna ska få mer att göra, jissses. Iallafall:P Då var det match och det gick fint de vann med 1-0 inte direkt en spännande match men man fick ju se hur lagsammansättningen skulle kunna se ut till sommaren.

ikväll har Malin och Milian varit här och hälsat på :) BusMilian har blivit så stor! lilla gubben! Lali heter jag :) he he han skulle ha med mig överallt. När han skulle gå hem så vinkade han hej då till både fåglarna och fiskarna sedan fick vi en kram var:P Lillgubben!

Sen var det dags för Körslaget! och Hanna vann! Kanon bra! Hon var klart bäst!:)

Nu pratar min älskling med fåglarna :) sötnos!

Men nu ska jag iallafall borsta tänderna och läsa! :)

Kramar!

//Marie

Av Marie - 30 januari 2009 22:16

Hej hopp!
Fredag underbara fredag! Fredag innebär ett steg närmare lånelöfte, ett steg närmare hus, ett steg närmare framtiden. Underbart, det stavas UNDERBART!

Fredag igen, känns som det nyss var måndag. Fast en sak kan jag lova i Tosdags när jag klev upp så kändes det fasen inte som det var helg för ett par dagar sedan! Jisses! Torsdag ska vi heller inte prata om. usch, det e bara att njuta av helgen när det varar!

Idag har vi gjort en del saker. När jag kom hem från jobbet fick jag ta reda på min älskade pippi fågel som jag ärvde av min Älskade underbara saknade Farmor. Han hade dött:( En kille som var gammal och dessutom inte kunnat flyga på många år, en kämpe som klättrade med näbbar och klor( bokstavligen) för att kunna leva som en vanlig fågel. Jag älskade verkligen denna fågel! Men insåg rätt snabbt att han har det bra i himlen och att han säkerligen mår bättre där än vad han gjorde på slutet av sitt liv. Precis som med min kusin som dog för många år sedan så tar nu även farmor över Hugo..Vissa förstår vad jag menar. Dock har jag en flicka kvar Lisa! SOm också var Farmors! Så ida köpte vi en kompis till henne eftersom undulater ofta sörjer ihjäl sig efter den dom älskar... En blå hane på 6 månader som heter antingen BlåOlin eller Sören:P ha ha vi har inte riktigt bestämt det än. Så nu försöker vi bekanta de 2 fåglarna med varandra, går rätt bra men Lisa var försiktg från början. Huvudsaken hon inte mår dåligt säger jag!


I morgon är det match för Samuel. Dock ska han inte vara med eftersom han skadade foten sist på träningen. Så jäkla typiskt. Men nästa match! Ska faktiskt bli kul att se grabbarna när de spelar! Längtar och väntar på sommaren så man får stå där och hejja ;) Och då MARIA och L-A SKA ni komma och titta som ni har lovat såååååå länge!:P Sedan kommer mamma och pappa hit för att titta på nytillskottet samt hämta bilen och fika, blir nog körslaget också!:)


Men NU minsann! Ska jag ta och krypa ner i sängen, läsa en bok och bara njuta av tanken att få sova ut i morgon! Och om något stör mig i morgon bitti kommer jag bli VANSINNIG.

Kramar!

//Marie!

Av Marie - 29 januari 2009 19:03

Hej hopp!

Äntligen här igen!
Har faktiskt ett giltigt skäl till varför jag slarvat med bloggen sådetså:P Det är för att det finns idioter som gör att internet inte funkade. Som tur var har vi världens underbaraste vaktmästare som ser till att allt fixar sig på några dagar och vi inte behöver ha sura miner! Som to.m erbjuder sig att vi kan komma och låna internet av honom :) Snälling! Men nu e vi back again!:D


Jahaja vad har hänt dessa dagar då, jisses har jag inte skrivit på hela veckan! Kära nån. Hur ska man komma ihåg hur veckan varit?:P

Måndag: Denna dag är bara suddig:P he he jobbade till 17.30 sedan städade vi gympahallen på jobbet eftersom det fortfarande stod massa kartonger där, usch och fy! Tog evigheter. Men en massa skratt och flumm eftersom klockan var så mycket blev det iallafall:P Var hemma halv 8 typ.


Tisdag: Hockey givetvis! Såg Timrå spöa Rögle! SÅÅÅ skönt så ni inte ens kan förstå, iaf inte ni som inte bryr er ett dugg om våra stoltheter! Underbar stämmning i hallen och klacken slutade med att tacka laget samt ropa" krossa Modo!" alltså i nästa match!:P he he skön avslutning på det hela. För övrigt hade vi inte ens betalat för biljetterna utan fick dem av mäklaren när vi var och kollade upp hur mycket det skulle kosta att bygga hus :) Snälling han med!:)

Onsdag: LÅnade bil av mammsen och hälsade på lite hos dom!:) Alltid mysigt. betalade räkningar och surrade lite bara. Sedan hade Samuel träning och kom inte hem förren vid 10. Då passade jag på att göra ansiktsmask, tvätta håret, titta lite på tv och bara ta hand om mig själv! Härlig kväll faktiskt:)

Idag då: Ja idag har vi typ nästan nyss kommit hem! Började dagen med att fara på barnenshus samt apoteket åt jobbet. Sedan bar det iväg till banken. beställde tid för lånelöfte:P Så nästa vecka ska vi dit tillsammans. Sedan åkte jag hem. La mig i ett varmt bad med en skvallertidning och bara njöt av värmen. Efter typ 1 timme klev jag upp för att ringa Maria och sedan fara iväg till Careta en sväng eftersom de ska fixa lite med älsklingens bil. Sedan var det lite mat och sedan Ica maxi för storhandling. Den senaste halvtimmen har vi försökt att pressa in alla matvaror i frysen, det gick! MEn det var nära att dörren inte alls gick att stänga:P ha ha Nu sitter Samuel och kollar hockey men jag vågar inte gå dit förren ett mål gjorts av timrå annars blir jag så nervös:P ha ha


I helgen skulle vi till Maria och L-A men Maria blev sjuk :( tar det nästa helg istället!:P Fick dom veta lite insider information kring ett ställe jag jobbat på förut, ha ha det e både patetiskt och tragiskt på en och samma gång!


Nää nu blev det ett långt inlägg. Nu ska jag försöka se på hockey utan att skrika så grannarna blir tokig:P


Kramar!

//Marie 

Av Marie - 25 januari 2009 19:09

Hej hopp!

Söndag igen. Måndag i morgon, dock en skön vecka :P Torsdag samt Fredag tidig dag:) Underbart! Nu till veckan har vi haft vår avdelning öppen i 3 veckor, helt otroligt vad tiden går! Allting börjar falla på plats och både barn och personal börjar hitta sina platser på förskolan. Skönt.


Idag då, ja vi sov i Söråker i natt eftersom det var lite kalabalik här i går kväll. men men det e som det är och vi ska inte störa utredningen! Dock var det inte i vårt hus men för trygghetensskull så sov vi i Söråker. men nu e vi hemma igen! Dock söker vi hus för fullt. Hittade ett som vi ska boka visning på idag eller i går hittade vi det. Så i morgon ska jag ringa på det! Säger dock ingenting så ni inte går och tar det innan vi tittat på det, sådetså!:P Verkar såååå fint! Och perfekt plats och allting. HOppas bara det motsvarar våra förväntningar inuti nu också!


Strax ska jag och sötnosen spela spel!:P Får se vad det blir för nåt. Förresten känner ni någon som är intresserad av att köpa vår lägenhet? En 2:a, nyrenoverat vardagsrum samt sovrum. 65 kvadrat, balkong med dörrar från kök samt sovrum, Kök med träpanel nertill, barbord samt 4 barstolar. 3800 i hyra (hyra, kabeltv, internet 100/100 samt motorvärmarplats), solarium i källaren, väldigt nära till birsta. Man kan i princip starta bilen sedan koppla och rulla ner :P he he Underbar lägenhet, men nu e det dags att ta steget vidare!:) Lägenheten kommer snart på blocket men om det finns någon intresserad redan så skicka en kommentar här :)


Nu e det dags att spöa älsklingen i spel ;)


Kramar!

//Marie 

Av Marie - 24 januari 2009 23:38

Hej hopp!

Ja se där då var det 1 månad sedan det var julafton då. Vad tiden går! När man tänker tillbaka känns det som igår men tänker man realistiskt så inser man att det faktiskt redan gått 1 månad. Snart är det Februari, tiden går faktiskt mot vår trots allt!:) Ska bli härligt när vårsolen kommer, fåglarna kvittrar, det droppar från taken och man kan ta sin första kopp kaffe ute på en stol vid husväggen:) Underbart.


Har varit hos Jeanette idag :) Myspys! Surrade från 18.00 tills körslaget började och insåg att vi pratat 2 timmar utan att ha en aning:P ha ha ha mycket att prata om:P Önskar att vi bodde bredvid varandra som förut och kunde träffas typ varje dag! Men det e inte direkt långt till Bergeforsen heller iofs:P Fikade lite gjorde vi och åt lite godis:)


I morgon ska vi till Essvik och hämta ett kvitto sedan ska vi till Söråker efter Samuels träning =) HÄlsa på lite och bara umgås! Skriva ihop lite vad jag förlorade när idioterna snodde min bil samt skicka det till försäkringsbolaget senare. Jag ska fasen ha ut för allt jag tappade annars skiter jag i försäkringen nästa gång! Eller nää det gör jag inte men får man inte ersättning så känns det ju meningslöst att betala pengar för det varje år.


Nu ska jag först ta och borsta tänderna, läsa lite och bara mysa i sängen!:)


Kramar!

//Marie

Av Marie - 23 januari 2009 22:19

Hej hopp!
Nyss sett på lets dance och e frymt imponerad över Morgan Allings insatser samt även Magnus insatser. Vilken hållning och vilken glädje det måste vara att dansa med Morgan! Synd bara att det blir lite väl fejkat varje gång han får beröm och ser ut som han ska gråta floder. Får se nu då om några minuter vem det är som egentligen åker ut!


Annars då. Jo det har varit en bra dag. Har varit datatekniker, facklig informatör samt pedagog:P he he he så dagen har varit intressant måste jag säga.


När vi kom hem från jobbet for vi iväg och köpte hockey biljetter till kommande matcher. Dels hade sundsvalls tidning erbjudande att gå 2 betala för 1 samt Ica hade att om man köpte 5 såser ( ca: 90 kr) så fick man 2 biljetter. SÅ för 2 matcher, alltså 4 biljetter kostade det ca 200 kr:P Brukar kosta ca: 800 för det anars, kanon pris!:) Nu blir det hockey av!


Om 2 minuter får man veta vem som åkte ut i lets dance sedan e det dags för en skvallertidning samt ett varmt bad!:)


I morgon har Samuel träning samt ska ut med grabbarna i laget på laserhallen! Själv ska jag passa på att åka för att umgås med Jeanette :) Ska bli jätte kul att träffas igen:) inte för att det egentligen var speciellt länge sedan men ändå:P Funderar om jag ska fara ut och hämta proverna på ljusen först så hon får lukta och se om hon behöver köpa nåt;) Ulla behövde också köpa så det gäller att passa på, då kan jag också tjäna en hacka;)


Men ha det fint!


Kramar!

//Marie

Av Marie - 22 januari 2009 19:09

Hej hopp!
Torsdag igen. heltvad sjukt fort veckorna egentligen går. Speciellt nu när man WIIIIIIIII oj förlåt, Skellefteå gjorde 1-0 mot modo:P ja vad sa jag...jo man e ¨å trött:S har varit det ända sedan min bil blev stulen och allt sånt. Jag ahr dock fått tillbaka den som sagt vilket gjorde mig så lycklig. Men vi samåker nu jag och Samuel för att vi ska fixa lite på bilen. Men det blir bra snart =)

 Kollar för övrigt på hus så det knakar, synd bara att det knappt finns några ute i attraktiva områden till ett attraktivt pris! Men men nån gång, kanske:P

Är dock lite frånvarande just nu känner ag, kollar på hockey samtidigt, vilket är lätt för en kvinna med simultanförmåga:P ha ha ha dock inte mig:P

Annars har det varit en bra dag. Hade inskolning idag, underbar flicka med kanon föräldrar så det ska nog gå bra =) Även att invigningen på förskolan är bestämd och smultron och sång ska medverka!:D Kul som bara den!

har varit hos Anki idag och fixar mina ögonbryn, kanon fina blev dom:)

Funderar varje dag hur jag ska klippa mig nästa gång jag är hos frissan. Ska klippa relativt kort, iallafall jämfört med nu:P och gör det ljusare. Både min och min frisörs förslag eftersom vi båda vill göra nåt nytt igen:P man måste ju förnya sig!! Ska bli mycket spännande. Får se om jag gör det nu i Februari eller om jag väntar till April...det återstår att se:P Å andra sidan, gör jag det nu så hinner det växa ut till sommaren om det inte blir bra:P ( Södertälje- Rögle 2-0) :P en notis bara.

Nää nu måste jag fokusera på Timrå en stund annars blir både ni och jag galen:P


kramar!

//Marie 

Av Marie - 21 januari 2009 21:13

Hej hopp!

Ja se där nu var man tillbaka här igen.

Dagen har varit rätt kaotisk om jag ska vara ärlig! Mycket jobb, lite personal och en rygg som värker som bara den! Klev in på Ica, sa till Samuel innan att "alltså nu har jag sådär ont i ryggen igen!" Och när jag sedan bar matkorgen small det till. Jahaja, känner ju abolut igen den smärtan. Sitter i nedre ryggen vid rumpan, gör ont när jag står, ligger, går, sitter, smpänner ryggen eller tar djupa andetag:P he he låter lovande! Fast det positiva är att det är en typisk överansträngning. Jag har haft det förr. Om ca 2-3 dagar är det borta igen. JO det går att stå på ett sätt! Framåtlutad med händerna i soffan...mystiskt dock:P


Annars harvi bara varit ner på Birsta en sväng för att sedan äta och kolla på top model. Samuel har träning men han e strax hemma har jag en känsla av =)


Kollat hemnet.se gällande hus också. Tyvärr inte mycket att hurra för. Men det kanske kommer, vem vet ;)


Nu ska jag iallafall ta och läsa lite innan jag ska sova. I morgon är det tidig dag! Lovely! Kommer hem i bra tid efter jag varit hos Anki och fixat mina eyebrowns ;)


*kramar*!

//Marie

Ovido - Quiz & Flashcards