Alla inlägg under augusti 2009

Av Marie - 26 augusti 2009 20:55

Hej hopp!

Började med att skriva funderingen idag eftersom jag blev så förbannad!

Blir inte mycket skrivet idag eftersom jag jobbat mest hela veckan :)

Mycket barn, många inskolningar, ett extra barn till mig för föräldern vill ha mig samt 1 halvtimmes mer planeringstid för det..suck. ja det blir till att slita håret av sig verkar det som.

I morgon är det kort dag och det ska verkligen bli skönt!!:)

Skickar med en mysbild idag!:)


Kramar!

//Marie 




Dagens fundering: Såg på uppdraggranskning nyss men blev tvungen att gå därifrån. Blir så förbannad att man blir galen! Är det verkligen meningen att det ska vara stafett läkare på vårdcentraler och sjukhus som medför att vården blir mycket sämre?? Det var människor i detta program som DOG de DOG för att de stafettläkarna inte tog sitt arbete på allvar, men de ska ha 100.000 i månadslön! Det är skamligt!!!! Det är klart att de gärna förblir stafettläkare eftersom de tjänar multum på det! Folk borde göra det de brinner för och göra detta utan att tjäna 1 miljon per år! Fy fasen! Vi betalar skatt i detta land för att vi ska kunna få bra vård, då ska vi vara trygga och säkra på vården och kunna lita på att vi överlever med deras hjälp!!!

Av Marie - 25 augusti 2009 20:33

Hej hopp!

Så var det Tisdag den 25 och jag har slarvat med bloggen igen:P Skrev sist 16 Augusti och nu tänker ni" Vilken jäkla Hangover hon måste haft sedan sin födelsedag" men ikke! :) Livet leker, jag har börjat jobba igen och inskolningar bara väller in! Stressfaktorn ligger på 8 av 10 så allt är i sin ordning! :) Skämt och sido! Det är otroligt skönt att vara tillbaka på jobbet faktiskt! Träffa alla barnen, få rutiner igen och snacka gojja med arbetskamraterna!  Det är grejer det!

Födesedagen var kanon!:) MÅNGA presenter, jisses ibland tror man att man är 10 år igen ;) underbart! Fick presentkort på birsta för sammalagt typ 600 eller nåt. Snappsglas som fattades på midsommar fick jag ;) Presentkort på resor för 1300! ljuslykta och just ja ett till presentkort på 300 på resor så 1600 sammanlagt! En otroligt vacker disktrasa ;) 1 fin teckning samt ett halsband av Ida hjärtat, 1 bok som jag ville ha, finaste lilla gullegrejen som skiftar färg ;) presentkort på bio m.m =) Dessutom åkte min älskling med mig till Villa Flaxus eller vad det heter:P i typ Nordingrå. Där är det en jätte vacker trädgård!! Jisses vad fint det var! mysig resa.


Annars har vi varit till brorsan på middag och både åt och drack gott i Lördags. Nu på fredag är det både gatufest och jobbfest!!! GAH! vad less jag blir. Ska dock gå på gatufesten, kommer garanterat fler afterwork och jobbfester:P På Söndagen är det sedan dags för ljusparty! Synd att Malin och Helen inte kunde komma:(


Sovrummet är klart nu!!! Ohhh vad vackert det är, nästan så man inte törs sova där för att det är så fint :P he he näärå det blev kanon! På fredag kommer mattläggaren och lägger en offert på vårt golv som vi vill byta! kanoners. Bra det då har vi saker att göra i höst/vinter också :P he he


Dagens fundering: Varför kör folk 70 på motorvägen mellan E:on arena och midlanda?????? allvarligt? Är det för att bilarna inte GÅR snabbare än så? eller är det för att man är rädd för mitträcket? eller är det bara för att jävlas med mig? det har ALLTID  varit så! Jisses det finns ju folk som har saker att göra samt vill hålla en lämplig hastighet för att spara lite bensin! Sådetså! Finns det några sniglar som läser denna blogg??


Kramar!

//Marie


P.s skickar med några bilder på kaklingen!

Av Marie - 16 augusti 2009 12:24

Hej hopp!
Så vad det Söndag och regn igen då. Nu börjar man känna igen det underbara sommarvädret i vårt land. Sgrått, mulet, kallt också lite regn!

Dock är det arbetsdag i morgon och det är jag laddad för! Ska bli kul att komma tillbaka för att träffa alla igen måste jag säga:) Se alla barn som gör en så glad med sina glada miner och härliga humör! Att få en vardag och lite ordning på sovtider! Jisses, man han ju aldrig somnat före halv 2 denna sommar iallafall det är en sak som är säker. Så det lär ju inte bli mycket sömna denna natt för man lär knappast somna i tid:P Öppnar i morgon dessutom! Dock bra eftersom jag fyller år och får lite främmande =)

MEN! Appropå det. Jag hade en sååå underbar kväll tillsammans med nära vänner i Fredags:) Helen, Daniel (bebis), Malin, Jeanette, Marina, L-A, maria och Tilde var här och firade min födeseldag=) Jag fick så vackra underbara presenter och fina blommor!! Så underbart att alla kunde komma och göra min dag speciell! Tack söta ni! =) Vi åt pajer som jag hade gjort, drack vin, surrade, åt tårta, surrade mer och sedan åt vi godis och chips senare på natta:P Så skönt att få tiden att sitta och prata med många samtidigt och att känna värmen då =) Lägger ut några bilder här i morgon=)


Vi håller ju också på att tapetsera i sovrummet! Jisses vilken pådrag det blev då! Testade en våd som bubblade sig asmycket. Jaha bara att ta ner ALLA tapeter under (4 lager) för att kunna få till det. Vi måste vara 2 för att göra det och Samuel har jobbat denna vecka samt haft match och träning samt match för småkillarna! Jisses, MEN idag blir det klart! Det blir underbart fint iallafall=)=) Lyxigt och stilrent!:P


Nää om man skulle kolla lite vad man ska göra för tårta tills i morgon kanske..


Dagens fundering: Folk har kommenterat mest hela veckan om den tjejen som twittrade från BB. Jag förstår inte syftet med att kommentera detta? Inte negativt iallafall. Det var hennes förlossning, hennes tid varför får hon då inte avgöra vad hon vill göra på hennes tid? Förlossningsarbetet kanske gick bättre om hon fick twittra sig fram? Folk tycker att man lämnar ut sig för mycket, ja men och? det är hennes liv, vill hon lämna ut sig så fine! Det var ju inga förlossningsbilder!!Nää folk behöver bli bättre på att sköta sig själva och försöka förstå andra vad de behöver för att må bra, eller i det här fallet för att föda barn på bästa sätt! =)


Kramar!

//Marie

Av Marie - 11 augusti 2009 22:44

Hej hopp!

Då är det 11 Augusti och snart min födelsedag:P hihi. Mins snälla söta arbetskamrater har dessutom fixat så att vi slipper APT på min födelsedag:) Tack söta Lina =)

Idag så har det varit en lugn dag egentligen. Samuel har börjat att jobba så jag är solokvist hemma på dagarna. Igår kom Jeanette och hälsade på mig och det var kul!:) Vi surrade, fikade och drack te samt utforskade trädgården sen sist =)

Sedan kom inte Samuel hem förren vid tio för han hade först jobb, sedan barnens träning sedan möte med SFF. Så det var fullt upp=) Men Nettan åkte inte hem förren vid sex så det var lugnt:)

Idag så har jag varit in till Birsta en sväng och köpte solcellslampor som fattades i trädgården. Dessutom sprang jag omkring en snabbis på Birsta city och hittade en jätte fin kofta till hösten för 29 kr!!! Hade kostat typ 400 tror jag det var!! Mysig varm! Och dessutom en slags kofta som är lite längre med kortärm typ som en tunika fast stickad, jätte snygg!! 200 kr:) Härligt med rea! Sedan kom Samuel hem för han hade kort dag ;) Vi for på Vilma grillen och åt och sedan har vi varit på fotboll. Söråker mötte Matfors och dängde dom med hela 1-0 =) Snygg och bra match i blandat uppehåll och spöregn!:) träffade Peters tjej där och vi bestämde en dejt alla 4 med middag här på Lördag:) trevligt! Härligt vad mycket nya människor man lär känna!=) Pratade även med Urbans tjej som är jätte trevlig!! Syrran, Ida, Ebba, brorsan och Jossan samt tobbe var där också!

På fredag blir det galej!:) he he kommer bli så trevligt! Ska samla några vänner på god mat, god dryck och massa surr! Är det fint väder blir det kubb! =) kommer bli kanon det! Hoppas Maria, L-A och Tilde kan komma också! Skulle betyda mycket. Lite myspys för att fira min födelsedag i förtid=) Det blir Helen, daniel, marina, Rikard, Malin, Milian, Jeanette och kanske Maria, L-A, tilde =)


Här kommer 1 bidl hur kaklet såg ut före renoveringen. 

Dagens fundering: Varför ska man behöva tjata och be om så självklara saker??


kramar!

//Marie

Av Marie - 5 augusti 2009 22:04

Hej hopp!
Onsdag och nyss hemkommen från mamma och pappa. Vi tog en grillning och massa surr ikväll. beställde presenter till min morbror och drack lite vin.

Innan det var vi på bistacity en sväng och till Peter och hälsade på:) Var bara Peter och Ebba hemma eftersom syrran jobbade och Ida var hos en kompis och badade.

Iallafall så köpte jag (hör och häpna) 2 vinterjackor idag:P he he en till jobbet och en till lediga dagar:) Kostade 100 kr styck och hade kostat 600 och då måste man bara slå till! :)

Vi var och kollade på verandatak samt staket möjligheter. Kommer bli underbart:)

Nu e Samuel hos grannen och diskuterar om han ska hjälpa honom att träna små grabbarna i fotboll eller inte=) Ska bli så kul om det blir så eftersom Samuel verkligen vill det:)

Var en kanon match mot ett riktigt dåligt lag igår! Söråker- Ljustorp. Söråker vann med 10-2! Kul var det, fin klack fanns där och stämmningen var på topp!:)

Nu ska jag kolla runt lite om jag hittar några tapeter som vårt sovrum ska få och sedan ska jag kolla in en ny lampa och slappa lite.

Har sååååååååååååååå förbannat ont i stortån. Runt den, på den, i den, bredvid den och i allt som har med stortån att göra. Jag skulle ta fram ett fryst korvpaket ur frysen och tappade det givetvis på TÅN!!!! Det kändes på allvar som att tån gick av och jag tappade andan, så ont gjorde det. Just nu e den svullen, blå samt väldigt varm. Men det blir snart bra ;)


Dagens fundering: Hur kommer det sig att vi mår så bra av solensstrålar? Psykiska besvär mildras, huden blir vacker, glädjehormonerna far runt i kroppen och livet leker... Hur mår då egentligen engelskmännen? Jag menar där e det ju grått, regningt, målnings, dimmigt och allmänt lite sol...eller e det bara en förutfattad mening? Jag mår underbart av solen! Hade jag valt så hade min familj bott i L.A :) eller Miami. Då hade jag varit surfare och jobbat på beachbaren på stranden just nu!:) Sedan när jag fick barn jobbade jag med att lära barnen surfing eller att bygga sandslott...guld!:)


Kramar!
//Marie

Av Marie - 4 augusti 2009 16:58

Hej hej!

Idag e det tisdag. Molningt men varmt. Har varit till Anki i förmiddags en sväng. Hann med massa skvaller också;) Alltid trevligt att höra, jag vet mycket utan att känna folk:) he he he Underbar blev iallafall mina ögonbryn!:)

Sedan rusta en sväng eftersom alla våra hinkar numer är fylld med antingen spackel eller fogmassa. Sedan hem där Samuel och Daniel väntade. Så trist att träffas så sällan som man gör :( Dock känns det som vanligt varje gång han kommer hem:) Får ta ett besök hos honom till hösten tror jag=)

Har precis grillat och satt på mer silicon i köket. Ska dit och kleta lite mer snart! Bara skiten torkar ska jag städa!!!! Underbart:)

Men först blir det match kl. 19.00 Brorsan är speaker dessutom ;)



Dagens fundering: Sjukt att vem som helst får skaffa barn under så olika förutsättningar. Det finns människor som skulle ge sin fot för att få barn. Att få bilda familj och leva ett " normalt" liv. Sedan finns det dom som går i gymnasiet, ligger med 3 st och blir gravid. Tycker det är normalt och föder barnet. Sedan efteråt kommer de på att det är jobbigt. DAH! Sedan efter 2 år har de en till med en annan pappa, och inser åter igen hur jobbigt det var! Sedan finns det människor som blir gravida och föder och föder, socialen tar barnen (av en orsak antar jag) men man ger trots allt inte upp. Sedan finns det players som fortfarande är players när de blir föräldrar och trots detta inte kan förstå att deras barn blivit som gangsters. Uppfostran kallas det! Skaffa barn för att ditt hjärta säger att det är överfullt av kärlek till en avkomma som är du och den du älskar. Oavsett om barnet är adopterat eller inte så är det åren som gått som gills inte vem man legat i magen hos. Har jag fel? 


Kramar!!//

Marie

Av Marie - 3 augusti 2009 12:58

hej hopp!:)

Nu e det måndag, en underbar måndag med solsken 25 grader varmt och lite kläder behöver man! Åhh underbart, jag älskar dessa dagar!

Har nyss kommit in efter att varit ute och klippt gräset. Klippte hälften och nu måste både jag och gräsklipparen vila, det hörde jag på den. För övrigt så är den där grejen som gör att gräsklipparen går själv konstigt och slår av sig hela tiden, så det blir rätt tungt mellanåt. Får titta på den senare och se om den går att laga!

Samuel är och köper en ny dataskärm till mig :D:D japp! Sådetså:P

I går hade vi främmande av mamma, pappa, brorsan, ulrika, Josefine och Tobias. Vi skulle grilla (mamma, pappa, jag och Samuel) och sedan kom resten på fika:) Satt på balkongen i solnedgången till typ 10 då det var dags att gå in.

Annars bli kakelsättningen klar ikväll:D:D:D Brorsan och Samuel ska foga och sätta silicon sedan är allt klart:) kan knappt vänta tills jag får fram med medel och spraya rent allt så det blir vackert och underbart ;=)

Samuel har även träning idag och sedan match i morgon. Daniel ska eventuellt komma hit och äta samt se matchen i morgon, ska bli trevligt!

Eventuellt ska jag ha ljusparty den 30 Augusti också ;) Nu börjar folk nämligen fråga om ljusen.

Igår hade vi verkligen en shopping dag när det gäller hemmet:) Har köpt 3 utelampor, tvättkorgar 2 st, nytt väggsittande diskställ, nya skärbrädor och massa mer som jag inte kommer på :P

Snart sätter vi dessutom igång att bygga vårt eget skrivbord. Ett 2 meter långt så vi båda får plats med våra datorer:)kommer bli guld det med:)


Kommer börja med " Dagens fundering" varje gång jag bloggar nu så ni vet. Man har alltid mycket att tänka på, funderingar som poppar upp eller saker man hör eller läser i media som är sköna att få prata ur sig.


Dagens fundering: Jag är en människa som gör det jag säger. Jag är även en hård människa som inte GÖR det jag inte får tillbaka. Varför ska man ödsla energi på saker som inte ger mig nåt alls? Slösa min dyrbara tid, mina tankar och framförallt mina känslor på saker som andra inte bryr sig om? Eller de kanske bryr sig om men inte visar det, än värre. Tänk er när dessa personers dagar är slut. Vad man då ska ångra allt man inte sa eller gjorde tillsammans med dessa...  Jag menar bara att man inte ska säga eller skriva saker till människor som bara är skitsnack. Säg inte att du älskar någon om du inte gör det, skriv inte att du lovar nåt när du inte kan hålla det eller säg ingenting alls när din kropp ändå visar sanningen... Är jag orättvis?



Nu kommer snart min älskling, måste rusa!:)


Kramar!

//Marie

Av Marie - 1 augusti 2009 13:13

Hej hopp!
Jahaja så var det Augusti!:) En förhoppningsvis varm, solig och skön månad! Den 17 Augusti fyller jag ju dessutom år!:) Jisses, då blir man 26 år! Dessutom börjar man att jobba den dagen:S MEN jag tänker INTE stanna till 19.00 på jobbet då eftersom jag fyller år. IKKE. Sådetså ;)


Annars då! ja vi har fullt upp vi, och har vi inte det så tar vi oss för saker, sådetså, det är det som kallas livet och semester:D Torsdag, fredag samt idag har det bland annat varit Midnorden cup. Där spelar Jocke,Julia och Tobias ( brorsbarn) så deras matcher har vi sett! duktiga pojkar och flickor:D Dessutom finns det ju faktiskt en anledning varför Jocke spelar i pojkallsvenskan ;) För att han är BRA:D

Har varit kanonväder, tills idag!! SPÖREGN. Skitkallt, tycker verkligen synd om alla som arbetar och spelar där idag! När vi kom hem, dyngblöta, så tände vi en brasa nere i gillestugan:) Och nu håller Samuel på att hugga ner massa kakel, vi ska byta ovanför diskbänken:) I går efter cupen var vi hemma och fixade en del av trädgårdslandet som skulle sås igen med gräs, jisses va vi jobbade. Skitigast av dem alla hoppade jag i duschen innan vi gick till brorsan och deras familj för lite surr, öl och lämnande av jordgubbsplantor :)

Vi har dessutom hunnit vara en sväng till saxnäs!:) Samuels farmor bor där och det är jätte vackert där! Dock var det skitväder i 4 hela dagar! Uppehåll när vi fiskade med vacker solnedgång dock. Annars var det endast uppehåll när vi tog en tur till stekenjokk och till Gaustafallet WOW vilket vattenfall! Kan tänka er nu när det regnat så! Vi kokade kaffe över öppen eld med KaffePetter som Karin hade:), grillade korv, åt mackor och myste!:) Jag fick för övrigt den enda fisken vi fångade vilket innebär att segraren även denna år är ..trummvirvel....." JAG"!:D he he guld:P


Men nu ska jag se om han vill ha min hjälp eller om jag kan lalla runt lite till på nätet:P Snart e det förresten surströmmingsfest gånger 2:D härligt:P


Kramar!
//Marie

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards