Direktlänk till inlägg 15 december 2009

15 December

Av Marie - 15 december 2009 21:06

                



Hej hej!

Ja så var det December och snart julafton då :) he he var verkligen ett tag sedan jag skrev. Haft så himla mycket att göra att jag inte haft tiden att blogga. Massa föräldrasamtal på jobbet, möten, julklappainhandling, vänner som tar sin tid, familejangelägenheter och annat trevligt =)


Ja men då så, vad har hänt sedan sist då. Börjar väl med det nyaste. Har varit i sthlm i helgen=) En sååå mysig mini semester tillsammans med min älskling. Skulle varit tillsammans med Maria, L-A och Tilde också men Tilde blev sjuk.

Jag och Samuel hade dock en sååå mysig helg. Bodde hos Samuels bror som var i Prag för tillfället och det var kanon bra! Fredagen när vi kom ner spenderade vi med godsaker att äta samt Idol =) la oss tidigt för att kunna kliva upp för att åka på julmarknaden på skansen! Tog en stund eftersom man ska först åka tunnelbana 3 hållplatser och sedan ta bussen. Var så himla vackert på skansen nu så här vid jul!!!! Vi köpte glögg, en tvål, svagdricka till pappa och ren/salami och vildsvinskorv! Det ska vi ha på jul =) Sedan på segelstorg där det också var jätte mycket marknad köpte vi 3 sorters senap som jag var ute efter bland annat Whiskey senap =) Dessutom köptjag givetvis en ny....*trummvirvel*....VÄSKA! nej men oj så ovanligt :) SÅÅÅÅ snygg! Min andra älskling ;)  Sedan gick vi till Daniels lägenhet medan snön föll så vackert! Stora fina flingor. Sedan fotbad! hade fruktansvärt ont i fötterna och ryggen! Jag med mitt bäcken...uffa. Sedan var det stan igen :P Middag, asiatisk middag och otroligt gott vin! Efterrätt givetvis och även lite sushi...nja sådär tyckte jag om det. Sedan en vandring hem igen i det undebara snöflingornas dans! Oj var fint. Stockholmarna var alldeles lyriska :P ha ha =)

NK hade fin julskyltning även iår. Dock så förbannat mycket folk där!

När vi åkte hem så for vi förbi mormor och hälsade på. Hon blev såå glad =) Sötmormor =)


Jaha mer då :P Förra helgen var det personalfest :P ha ha det var underbart. Så kul att surra lite vardagligt skit och få ha det så avslappnat:) Dock dog min kamera så alla bilder försvann..ska försöka se om jag lyckas trolla tillbaka dem :)


I går hade vi lucia på jobbet. Myspys med samling och gofika. Härligt att få lite extra tid och surra med alla föräldrar, den tiden finns oftast inte tyvärr.


JUl APT med tomte sat julklappar har vi också haft. Jobbet fylldes med vackra levande ljus, matsalen dukades fint, julmusiken flödade, glöggen doftade underbart och det var jätte nice det med =)


minns inte om jag sa att vi hade målat om nere sist jag skrev. Blev vinrött och jötte mysigt iallafall =) Slet som ett djur för övrigt! Först var det grisrosa...sedan blev det cerise..ni vet som cericeresor..uffa..men sedan blev det ett mysigt biorum trots allt =)


Har bakat massvis med mabröd till jul samt köpt alla julklappar och slagit in nästan alla =) Duttiga jag!*klappar mig på huvudet* Så på torsdag blir det julgran!! =) Wiii!:D


Nu orkar jag inte skriva mer:P Sådetså!:))


ha det fint!

kramar!

//Marie


Dagens fundering: det kommer liiite snö och genast ligger det bilar i diket, står bilar på sidan med varningsblinkers på eller sladdas som bara tusan...var ni inte föberedd på att snön kommer på vinter eller var sitter det??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 28 februari 2010 16:01

Hej hej!Såååå slut i kroppen så jag blir tokig!Gårdagen var minst sagt full av energi :P ha ha Först städade jag övervåningen och bakade fransk citronpaj med maräng på. Sedan var det hockey på folkan med taco Buffè. Jätte trevligt var det! Jag, S...

Av Marie - 25 februari 2010 18:24

Hej hopp! Torsdag igen! Jisses vad veckorna flyger fram! :) Idag har jag fått mitt hjärta stulet, inte av vem som helst utan av Teres bebis Abbe :) Jisses vilket sötsnöre!!!! Teres var in på jobbet idag, hon var efterlängtad! Första jag fick i ...

Av Marie - 21 februari 2010 11:23

             Men alltså nu är det verkligen dags för lite uppdateringar :P he he var ju ett tag sedan!! Hej allihop!:) Snart är februari förbi och mars kommer med stormsteg. NU ska vi bara överleva den också så är det snart solens årstider!...

Av Marie - 23 januari 2010 21:27

             Hej hopp!Nu var det ett tag sedan jag skrev. Tänkte bara uppdatera en snabbis för sedan måste jag vara lite effektiv och träna lite hemma. Ja men vad har hänt i korthet den senaste tiden då. Efte rjul så blrjade jag på min n...

Av Marie - 6 januari 2010 16:54

                                        Hej hopp! Faktiskt så tänkte jag att jag skulle skriva ett inlägg    den 1 Januari eftersom jag fiorar 1 år i bloggande, MEN tack vare att bloggplatsen inte direkt är en bloggplats med snabba takter så...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards