Alla inlägg under september 2009

Av Marie - 26 september 2009 01:26

1. Vilken svordom använder du mest? faan
2. Äger du en iPod? nix
3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? olika, i morse 07.20
4. Hur många resväskor äger du? 1
5. Använder du flip-floppar? ja på sommaren :P
6. Var köper du dina matvaror ifrån? Ica maxi
7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?
8. Vilken var den senaste filmen du såg? Män som hatar kvinnor
9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en väninna? Någon som får mig att må bra just då, väninna eller barnfamilj kvittar.
10.Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Ett helt nytt badrum!
11. Har någon någonsin kallat dig lat? Ja..
12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nej
13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu? Ohh..nåt gammalt eftersom det var ett tag sen jag lyssnade på den.
14. Vilken är världens bästa artist just nu? Nelly Furtado
15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Ja men ska jag säga det tycker du? 
16. När var senast någon stötte på dig? 1 vecka
17. Vad åt du till middag senast? Tacos
18. Använder du huvtröjor? Ja
19. Kan du vissla?Ja
20. Vem var den senaste som ringde dig? Pappa =)
21. Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Pariserhjulet går lagomt fort:P
22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Ja
23. Vilket riktnummer befinner du dig i? 060
24. Tittade du på tecknat när du var liten? Yes
25. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Mycket stort
26. Hur många syskon har du? 4
27. Är du blyg inför det motsatta könet? Beror på situation
28. Vilken film kan du alla replikerna till? Dirty dancing
29. Äger du några popband t-shirts? ja :P
30. När flög du senast? Mallorca 5 år sen kanske?
31. Hur många stolar står kring ditt köksbord? 6 st
32. Läser du för skojs skull? Absolut
33. Pratar du några andra språk? Tyska, Engelska och lite grekiska
34. Diskar du din egen disk? Jo, fast det gör mest diskmaskinen:P
35. Har du gråtit offentligt? Ja
36. Har du en stationär dator eller en laptop? Stationär
37. Försöker du alltid lära dig nya saker? Hmm, ja
38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Nix
39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Givetvis
40. Kan du kasta macka? Ja
41. Har du någonsin varit på Jamaica? Nä..
42. Vad har du med dig in på bion? Bubbelvatten och popcorn
43. Vem var din favoritlärare och varför? Sölve på Timrå gymnasium. Go gubbe!
44. Har du dejtat någon av en annan religion? Hmm..nej tror inte det
45. Vad har du för väder? SOL!
46. Har du en blogg? Ja
47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Marknadsekonomi
48. Gillar du att flyga? Ja
49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Ärlighet
50. När sov du senast på golvet? Hmm, vet ej?
51. Vilken är din favorit drink? Cosmopolitan
52. Gillar du din boende-situation? Absolut i mitt nya hus!
55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? 5-6
56. Är dina dagar fullbokade och stressiga? Oftast
57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Nja nej inte direkt
58. Vilken är din favoritfrukt? Kiwi
59. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? NEJ
60. Hur gammal blir du nästa födelsedag? 27
61.Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? ja absolut!
62. Tror du på liv på andra planeter? ja nåt slags liv..
63. Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Jobbrelaterat
64. Tror du att Gud är man eller kvinna? Man
65. Vad var det senaste du åt? Tacos
66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Motsatta
67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?Vet bara att famor tyckte Maria inte var fint så det blev Marie :)
68. Gillar du senap? ja
69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? faan jävla skit
70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Nej
71. Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Säg det
72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nej
73. Tycker du om att krama folk? Ja =)
74. Skulle du säga att du är trendig? Ibland
75. Äger du en digitalkamera? ja
76. Vilka kändisar har du blivit jämförd med? he he det ni!;)
77. Stör det dig om någon säger att de ska ringa men inte gör det? Ja
78. Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Många
79. Tycker du att du är attraktiv? Ja, ibland
80. Vad är du allergisk mot? Pälsdjur och rök
81. Får du dåligt samvete efter du ätit kött? NEJ
82. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Fråga mina föräldrar 

Av Marie - 23 september 2009 21:36

Jag har blivit utmanad av Maria!

Regler:

 

Det här är svårare än du tror! kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och

berätta det för dem. varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!

Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Om personen som utmanade dig har ett namn

som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.

Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar

(förutom på fråga 1)! lycka till!

 

 

1. Vad heter du? Marie

 2. Ett ord på fyra bokstäver: Mode

3. Flicknamn: Maja

4. Pojknamn: Milton

5. Yrke: Massör

6. Färg: Mellanblå

7. Klädesplagg: Munkjacka

8. Mat: Morotssoppa

9. Sak i badrummet: Marmorhandfat

10. Plats/stad: Missisippi

11. En orsak att vara sen: Morgontrött

12. Något man skriker: MEN!

13. Film: Män som hatar kvinnor

14. Något man dricker?  Mjölk

15. Band: Mötley Crue

16. Djur: Mullvad

17. Gatunamn: Morotsgatan

18. Bil : Mercedez

19. Sång: Maja min maja min bittska lilla piraya!:P

 

 

Av Marie - 23 september 2009 18:22

hej igen!
Jahaja efter lite skäll och bråk så skriver jag väl lite här då!! :P:D Verkar vara efterlängtat:P he he

Sist jag skrev var den 10 september alltså 13 dagar sedan. På den tiden har det hunnit hända mycket fast det är ju skitsvårt att kunna komma ihåg allt. Vi börjar med helgen den 11 då :)

Då var vi hos L-A och Maria och åt mat, drack gott, spelade Wii, surrade och bara myste. Kanon kul och alltid lika trevligt att träffas!:) kanske blir det en resa, eventuellt kanske to.m till kreta för oss ;) Eller hur??!:::D*ler*

Sedan på Lördagen var det dags för match. I SPÖ regn. Mumma, precis som resten av denna underbara fotbolls sommar. Suck. Men det gick bra trots allt, eller bra och bra. Jag var iaf torr UNDER ytterkläderna när jag kom hem:P Det är positivt!:) På kvällen var det meningen att vi skulle till Carina och fira hennes födelsedag, men min rygg ville inte det. Den ville i princip ingenting alls. Mest bara vila. Och så blev det för mig. Jag vilade och Samuel gick på kalas:P Men han hade med sig tårta hem!! Det är riktiga grannar det! Kan man inte komma på kalaset kommer kalaset till dig!:)

Söndag var en slappar dag tillsammans med svärföräldrar. De kom och grillade tillsammans med oss och vi bara umgicks den dagen. Skönt och lagomt för min rygg.

Sedan var det jobbar vecka igen med mycket jobb, långa dagar, korta dagar, mycket barn, mycket föräldrar, mycket skratt och stora doser av leenden.
Sedan var det helg igen:D he he det går snabbt vettni!=)

Förra helgen, Ja då var det en myspys dag på Fredag hemma tillsammans med min älskling. VI köpte chips, dipp, dricka och tog det lugnt i ett hus fyllt av tända stearinljus, romantiskt värre ;)

Sedan var det match på lördag igen. Stöde borta. Följde med redan på samlingen eftersom jag inte orkade ta egen bil. SKulle äta min lunch men det slutade med att jag blev uppraggad på plats, BAH! Blängde på S att "kom hit" men han bara vinkade och trodde allt var jätte bra :P men eller hur. Passade på att sticka när han gick iväg en snabbis. Satte mig i bilen, stängde dörren, hasade ner rumpan och åt min pastasallad och läste min svallertidning, IFRED! Klev inte ut förren matchen skulle börja, he he :P Eleka Mia ;)

På kvällen grillade vi hos mamma och pappa.

Söndag sedan..*funderar* vad hände på söndag?... JO vi var till Essvik och firade Ängla som fyllde år:) Åt grillat även då. Men först tog vi en birstarunda innan =)


Ja det var det! Denna vecka har löpt på rätt bra måste jag säga! I morgon är det redan Torsdag och sedan är fredagen här!:) På fredag ska det vara spelkväll här hemma med Samuel och hans kompis. Jag ska givetvis springa ner då och då och dänga dom :P PS3 är på ingång, så även NHL, FIFA, Rockband och nåt annat kul :P Så det ska säkert bli bra. Sedan Lördag så är det match först och sedan blir det Marina gumman och lite vin och god mat =) Marina och jag på romantisk middag, låter underbart ;)

Jaja, nu har jag inte tid mer. Pappa är i pannrummet och grejar med pellet och utegivare, Samuel på¨birsta snabbis och jag tänkte vara lite social med pappsen när han är så söt och hjälper oss :)


KRamar!

Dagens fundering: Hur är det nu igen..är människan verkligen skapt att vara med en människa hela livet? Man önskar att det vore så, men vad tror ni alla? Tror ni att alla nån gång faller för frestelsen att "prova på" nåt nytt? Se men inte röra är ju givet dock..eller?  

Av Marie - 10 september 2009 18:52

  

Hej hopp!
Nu är det snart fredag igen! Jisses vad veckorna susar förbi! Inte varje dag, men veckorna:P När man är på jobbet och har mycket att göra och konstant ryggont, då går det långsamt. men så fort man kommer hem eller har lugnt på jobbet så går vecka bara så snabbt! Jisses!:) Skönt dock!;)


I morgon ska vi till goda vänner (Maria, L-A och Tilde) och äta mat. Sedan umgås hoppas jag:P Så vi itne blir ivägskickade direkt när vi slickat våra tallrikar:P he he


Sedan lördag är det hemmamatch för Samuel och sedan ska vi fira grannen på födelsedagen!:) Ska bli skönt med lugn Lördag trots allt! Det behöver jag. slappa, äta, och läsa, det vill jag göra i helgen!:)


har nyss varit ute i trädgården och gjort lite höst. Klippt ner döda växter, ska sätta ner lite lökar i helgen tror jag, så det blir fin fina tulpaner osv, till våren:) Underbart när de tittar fram, då är det vår!!!:)

Efter det tog jag mig lite glass som jag mummsar på nu. Dock blev jag förbannad. Varför är det så att SIa glass är så fet??? Smakar ju grädde! usch. Smaken skulle vara citron/lakrits. Mumma! MEN smakar bara grädde:( Surar.


Gjorde dessutom höst i köket igår! Ska försöka få med en bild men vet inte om jag har klurat ut hur man gör det nu när de ändrat hela bloggagratis.se Usch.


Nu ska jag läsa lite!!:))


Kramar!!


//Marie


Dagens fundering; Människor är experter på att förändra saker. Men varför inte skriva när en förändring sker, eller berätta det? Ex. bloggagratis.se. Helt plötlsligt hittar man ingenting på sidan och när man läser på "frågor och svar" finns det endast 2 frågor?? är det BARA jag som är dum och inte förstår allt direkt???



Av Marie - 4 september 2009 20:04

Hej hej!

åhhhh ni kan inte ens gissa exakt hur underbart det är att det är fredag!!! Denna vecka har varit grymt slitande. Jisses. Mycket barn, 9 nya iskolningar på 3 veckor, 1 ny personal som inte kommit in i gängorna än, 7 barn på kö. ja ni det har varit en vecka med mycket jobb helt klart! Men nu är det helg.Trodde aldrig vi skulle komma hit ;)


Ikväll är det en slapparkväll! vi har myst med middag med levande ljus och satt bara och pratade massor om saker och ting. Sedan har vi kollat på tjejernas fotboll men eftersom dom är skitdåliga så bryr vi inte oss om det utan slår på en film istället ;) Samuel är hos mina föräldrar för att låna en borr och sedan blir det fredagsmys!:) med popcorn och cocacola ;)

I morgon är det fotbolls dags! Söråker spelar och vi ska givetvis dit!:) Sedan kommer Emil vara hos oss i morgon. Mamma och pappa ska till Gävle en sväng så vi är Hundvakt :) Älskade vovven!!!:)

Sedan är det Söndag och match för småkillarna och sedan bara slappa!:)


Samuel och pappa hämtade pelletsbr'ännaren som vi köpt idag:D Snart snart ska vi koppla in den och då blir det både varmare och billigare ;) Underbart!!


Jag var hos frissan igår och fixade håret igen:P Gjorde det mörkt igen. Dock inte lika som sist utan mer brunt i. Jätte fint tycker jag och alla kommenterade det idag så det verkar lyckat ;)


Nu lägger jag bara in en fredagsmys bild sedan 'är jag bara Samuels för resten av kvällen :P

P.s Lite sotis på brorsans familj som är på Mallis just nu!!! *grrrrr*

 Kramar!
//Marie

Dagens fundering: Hur kommer det sig att vi arbetar kommunalt och får lika mycket pengar för varje barn precis som privata förskolor/skolor gör. Trots detta ligger vi mer back samt får ut mindre "rena" pengar än vad de privata får??? Dessutom om man arbetar i ett socialt svårt område med mycket sjukskrivna, arbetslösa samt invandrarfamiljer borde man definitivt få mer betalt för sina 15 timmars barn eftersom de kräver lika mycket personal!!! Blir så förbannad på detta system. Dessutom håller de blå alliansen på att köra Sverige i botten och de enda som blir räddade är de som tjänar mycket pengar!!! Nää tack ska ni ha alla som röstade blått, detta Sverige är inte försäkringskassan, socialamyndigheterna eller politikernas fel, det är ni som röstade blått! *usch*!! 

Av Marie - 1 september 2009 20:49

Hej hopp!

Jag tror jag håller på att få en vaxpropp! Det pirrar till i örat och blåser liksom till..skumt. Måste ta revaxör. Dock inte konstigt OM jag får en förbannad vaxpropp med tanke på hur livat det var på jobbet idag. 25 grader varmt inne och ute, barn som är nyinskolade och skriker för de är arga, personal som inte riktigt kommit in i gängorna och dessutom en vansinnig föräldrarhistoria. Ja men det var min vardag det. trodde jag skulle gå en infarkt och kollavippa men jag klarade det!! I morgon slutar jag halv 4 och det ska verkligen bli ljuvligt. Dessutom är vi fullt arbetslag igen och man törs visa föräldrarna verksamheten igen,. SKÖNT. Inte så lätt när SUndsvalls kommun gör obligatoriska kurser vi ska gå för att sedan inte kunna ta in vikarier i inskolniongstider. Skulle vilja se kommunalråden arbeta på förskola jag!!! Då skulle vi genast få bättre arbetstider, bättre lön samt flera utarbetade( för en gångs skull) kommunalråd. Just det!:P


Annars, ja i förrgår hade jag ljusparty:P Myspys, mycket folk, bra försäljning och trevlig stämmning. Jag fick mycket fina saker!!!! Fredagen hade vi ju gatufest här på gatan ;) Nice! Frågeslinga sedan mat! mumma. Surströmming åt vi!=) Love. Sedan surrades de, skrattades och dracks det hela kvällen. Kul kväll!

Lördagen kokade husmor marie saft tillsammans med min mamma:) Rödvinbärssaft med vanilj ifrån vår egen trädgård! Måste ta reda på det som växer ju!:) Blev kanon gott och vi bara dricker och dricker ;)


Igår hade vi långdag! jisses började 7.30 för att avsluta dagen 20.00 usch. Gillar inte sånna dagar. Föreläsning! Blä :P


Dagens fundering: Varför får de som gått ner i tid de bästa arbetstiderna? Varför ska vi som arbetar 100 % nästan bli straffad med skittider? nää som facklig gillar jag inte alls detta..måste ske en förändring!


Nu MÅSTE jag göra nåt med örat!!


Kramar!

//Marie

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards