Alla inlägg under juni 2009

Av Marie - 28 juni 2009 00:48

Hej hopp!
ja då var det Lördag igen då!

Idag har det varit en dag med många saker.

Dagen började med att Jag för ovanlighetens skull sov längst! ända till klockan var 10.45 Dra på trissor det var länge sedan:) Efter det bestämde vi oss för att åka och byta vårt köksbord som var repigt från transporten. Vi gjorde det tillsammans med pappa och köpte även 3 takfläktar! En är uppe i sovrummet och det fläktar bara sååååå skönt! :) Sedan vilade jag mig på  altanen, höll på att smälta bort eftersom det var sååååå jäkla varmt. La mig istället på en filt i gräset där det svalkade lite iallafall. Man kan ju inte direkt klaga på att jag inte fått färg! det är en av fördelarna med att jobba på förskola, man får vara ute mycket:) Det enda som behöver bättras på är benen som är kritvita ;) Min ring på fingret har jag haft på mig vilket resulterar i en fiiin vit ring när jag tar av mig den, redan innan semestern ens har börjat!:) wiii :D Kanske man får bli riktigt brun denna sommar utan massa regn och skit.

Sedan kom Jossan och vi gjorde sallad och fixade dukningen, maten för att det skulle bli middag tillsammans med mamma, pappa, Ida och Jossan. Blev mysigt och varmt. Åt grillat, kött, majs, korv, potatis och sås tillsammans med sallad:) Sedan efterrätt. Efter mamma och pappa och Ida samt Emil åkt hem så gick vi ner till broder och badade i poolen:P Jag, samuel, Jossan, Tobbe spelade handboll:P Var 24 grader i poolen kl. 21.30:) underbart! Sedan har vi bara suttit och surrat på deras altan, Tobbe har spelat lilla VM; så han var rätt slut. Men nu ska jag iallafall läsa lite:) Ska skynda mig så jag får börja med de böcker Ulrika gav mig idag ;)


Vi hörs och ses!!
Kramar!

//Marie

Av Marie - 26 juni 2009 21:24

Hej hopp!

Nu blev det ett inlägg igen :)

Har precis varit och sett match i kvällssolen med mamma, pappa och Jossan. Fint väder, varmt, solen lyste, mycket folk, inga mygg MEN en förlust. Mycket tack vare den skandalösa domaren som inte har en enda häst i hagen kvar. Jisses, vad har man för domare i div. 4 egentligen???

Men men dom får ju både motvion och pengar så varför inte göra publiken förbannad? ;)

Annars var det en mysig kväll :P

Igår hade vi främmande av Maria, L-A och Tilde. Det var också en mysig kvälL!! Det är synd man inte hinner träffas minst 1 gång i månaden! Man har fasen så mycket att göra mest hela tiden. Det är det värsta med livet att man alltid har saker att göra så man inte hinner ta hand och träffa dom man tycker om. trist.

Snart bär det iallafall iväg på semester:) Inte riktigt än men snart. blir västkusten för hela slanten. Ullared here i come!:D

Annars har det varit en kort dag på jobbet ochs edan en liten sväng till Birsta. Köpte 2 klänningar och ett par shorts på rea:)


Nu ska jag slappa lite framför tv:n tror jag :)


Kramar!

//Marie

Av Marie - 22 juni 2009 18:36

Hej!

idag blir det bara en utmaning från marias blogg!:) Har jobbat och haft fullt upp med massa saker idag så nu ikväll blir det slappning framför tv och några telefonsamtal tror jag!:)

kramar!


Vad heter du i mellannamn: Elisabeth

Har du några syskon: 3 bröder och 1 syster

Vart går drömresan: Grekland är alltid min älskling!!

Vart går mardrömsresan: Ja säg det, till nåt kallt ställe iallafall!

Favoritmat: Älskar thaimat och pasta givetvis grillat också!

Mat du absolut inte äter: Grodlår

Favoritämnet i skolan var: Samhälle

Tråkigaste ämnet i skolan var: Fysik och Matematik

Vilken hushållssyssla är den tråkigaste: Dammtorka!

Skostorlek: 37.

Nämn 1 skådespelare du gillar: Brad pitt! mumms.

En film alla borde se: Bridget jones dagbok!

Drömyrket är: Gärna förskolechef ;)

Ett yrke jag aldrig skulle kunna ha: Telefonförsäljare!

Detta irriterar mig: Människor som inte hör av sig utan väntar på att andra alltid ska göra det.

Detta gör mig glad: En varm solig dag och min familj!

Vilken är din favorit bland Astrid Lindgrens karaktärer: Alla vi barn i bullerbyn, Nils Karlsson pyssling!

Favoritmotto: Älska mig mest när jag förtjänar det minst, då behöver jag det bäst!

Jag utmanar alla som har lust och tid att göra denna utmaning.

Lämna en kommentar så att jag vet.

Av Marie - 21 juni 2009 21:00

Hej!

Jahaja nu e det Söndag igen. Har beslutat mig för att endast skriva det datumet jag skriver och sedan sammanfatta lite av det som hänt sedan sist, annars räcker inte överskriften till oftast:P


Jahaja. Börjar med idag som ligger färskt i minnet! Har varit en dag full av saker att göra! Började morgonen/förmiddagen med att fara till stan till fyndlagret, MEN det var stängt..suck. Då tog vi en macka på subway och satte oss i solen på Norra berget och avnjöt det! Var så underbart och varmt!:) myspys!

Sedan for vi hem för att göra jordgubbslandet fint! Vi ska dela av landet i 2 delar. Jordgubbar, potatis och morötter i ena delen, gräs i andra! Jisses ingen orkar väl med ett land på 20 kvadrat!:P Räcker med 10:P he he. DET var slitgöra! jisses vad ogräs det var! Sedan dit med ny jord, plantera om vissa plantor som vi ville spara, blanda i gödsel och sedan vattna med vattenspridaren för första gången på vår gård:D he he underbart*ler*

Sedan efter det så passade jag på att hänga tvätt medan samuel startade grillen. Sedan ringde min svåger och frågade om tjejerna kunde komma en stund medan han tränade och syrran golfade. Så jag har haft främmande:) Nu e jag helt slut!!!! han vila ca: 40 min på en filt på gräsmattan i solen med ljudbok och älskling. Men roligt var det hela dagen:D


Midsommarafton var underbar!:) Vad mysigt vi hade. Jag, Samuel, mamma, pappa, Emil, Brorsan, Ullis, Jossan och Tobias. Vi åt mat, mycket mat! Först var det välkomstdrink här, sedan var det grillning, mycket! sedan var det midsommartårta och sedan dags för frågesport! Efter den var det kubb och sedan dags för efterätt nr: 2 :P he he vi var så mätta att typ ingen kunde sova på natten förren vid 4:P ha ha ha JO Samuel sov! :P

Sedan var tanken att vi skulle gå ner till brorsan och äta vickningen, men ett insåg vi att INGEN inte ens Samuel orkade det:P Så det blev igår på midsommardagen det!:)

Då satt vi 21.00- 01.00 och grillade marshmallows, korv, Majskolvar och myste vid elden tills vi MÅSTE gå hem för att orka upp idag också:) Så mysigt var det iallafall! Hoppas ni alla hade en bra dag!:)


Nu e det sändag och jobb i morgon. Utvilat och skönt känns det. Man borde alltid ha 3 dagars hel ledigt efter varandra, sådetså.


Nu ska jag ta in tvätten och sedan lyssna på ljudbok!:)


Kramar!

//Marie

Av Marie - 15 juni 2009 20:22

Hej hopp!

Nu var det ett tag sen eller hur!:P He he har verkligen haft sååå fullt upp mest hela tiden som att blogga har verkligen kommit sist på listan. Det gör jag när jag inte har någonting annat för mig och har lite tid över.

Det som har hänt sedan sist, ja det är mycket det.

För det första och största har vi ju

* Köpt hus :) underbart! Egen trädgård på typ 1500 kvadrat samt ett hus på 190 ca :) Gissa om vi har möblerat, burit grejer, monterat, handlat m.m

Dock har vi haft en himla tur! Mamma och pappa samt Samuels pappa hjälpte oss hela flytten!! Det var guld värt! På måndagen började vi flytta (1 Juni) och sedan bar stora lasset av den 2 Juni. Då var jag och mamma kvar i huset och tog emot grejer för att försöka få det lite hemtrevligt utan 30000.00000 kartonger. Vi gjorde det förbannat bra! Och det gjorde grabbarna också!:) Sedan på Lördagen kom brorsan och hans famil och hade lagat mat till oss! Dessutom hjälptes dom åt att bära massa tunga saker som jag inte orkade med min rygg. Sedan var det fika hos mina förädlrar för oss alla, och fotboll för grabbarna på tv:P

Igår Söndag kom svärföräldrarna hit med mat! Underbart att folk inser hur mycket vi faktiskt har att göra! MEN nu börjar det se bra ut! På semester blir det kakelsättning för hela slanten och om jag får som jag vill målning samt tapetsering i 2 rum. Kommer bli guld!:) Dessutom får Samuel sitt bio rum nere i gillestugan så han är HEL nöjd;) Blir kanon.


Dessutom har min älskade Johanna tagit stundenten, min älskade Josefine konfirmerat sig, Min Helen har födelsedag i morgon, Min Tobias har firande på torsdag sedan är det midsommar här hos oss med La familia på Fredag :) Kanon!

Andra brodern har varit och hälsat på och av dom fick vi presentkort på IKEA, av svärföräldrarna fick vi en stor fin parasoll på fot (och eller arm) som vi ville ha.


Annars jobbar man och står i! har varit otroligt skönt att ha jobbet att gå till för att få lite rast och ro från flytt och möblering måste jag säga. Dessutom har det ju varit skitväder så det gör ingenting att man jobbar! v. 29,30,31,32,33 får det dock bli underbart för då är jag ledig;)


Nää nu har jag snart skrivkramp så nu blir det soffan ens tund ( den nya;))


kramar!

//Marie

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards