Alla inlägg under mars 2009

Av Marie - 28 mars 2009 21:57

Hej hopp!

Nu har det slarvats ordentligt vill jag lova! Har inte skrivit sedan förra fredagen fick jag banne mig höra av Maria idag:P Då är det dags för skärpning vill jag lova! :) Svårt dock att uppdatera er om vad som hänt den senaste veckan eftersom jag uppenbarligen inte haft tid att skriva blogg iallafall! Har skrivit kontrakt på huset, kollat kakel, golv samt soffa. har varit på utbildning både 1,2 och 3 dagar. Varit på stan och ätit med terese, Installerat (dock inte jag:P) larm på bilen, försökt sälja min lägenhet, tvättat, städat, lagat mat, firat Josefine som fyllde 15 år samt Jocke på Essvik som också fyllde år ( vet ej hur mycket). Samuel har fått sitt hår klippt genom ett durkslag samt en potatispress, Varit på birsta city med mamma, varit på birsta city med Samuel, badat, Sett på Så ska det låta med samuels familj, sett på robinson med min familj, jobbat och jobbat! Ungefär sådär har veckan sett ut.

Och idag har vi varit på soffjakt! Vi har letat efter den perfekta soffan till vårt perfekta hus ;) Hittade en hel del snygga idag men jakten fortsätter i morgon.Sedan tog vi en sväng till Maria och L-a på lite fika :) Surrade några timmar och fastnade dessutom på vägen, men det löste sig med lite styrka och envishet:P ja..typ det har hänt idag:) Samuel och jag har precis haft tvättid samt bäddat i sängen med våra nya bäddmadrasser, fåt hoppas att vi sover härligt nu bara :) Sett på Robinsson och ätit tacos har vi gjort också. Så nu är det bara att slappa samt läsa innan man ska sussa i sängen.

Snart har jag läst ut Camilla Läckbergs alla bäcker och behöver nya spännande deckare. Har läst alla Liza Marklund också. Några förslag?


kramar!

//Marie!

Av Marie - 20 mars 2009 22:26

Hej hopp!:)

Har nyss kommit hem faktiskt! Har varit på jobbet till 17.00 och sedan bar det iväg till Essvik för att äta Indisk mat samt fira Jocke som fyllde år :) Sedan var det pyssel och knåp med barnen för att sedan klippa samuel samt se på så ska det låta :) mysigt! Amos var sååå go mot mig:) Skulle bara pussas och kramas mest hela tiden, kul att se när barnen blir större och duktigare hela tiden :)


Visst är det otroligt. Läste precis på aftonbladets hemsida att Fredrik Reinfelt tycker att lönerna skall upp mer för sveriges politiker, vad fasen e det för skitsnack!!! Dom dårarna som sitter på dessa löner skulle kunna rädda en stor del av detta land genom att sänka sina egna löner! Jisses, det är företag som går i KK tack vare att topcheferna i företaget tar ut löner som inte ens är realistiska och vi funderar " Hur har sverige blivit så här"! ja banne mig inte är det socialdemokraterna eller de grönas fel iallafall! Det här ligger helt och hållet på er som röstar blått! Det måste vara stora fel i era sätt att tänka samt att ni definitvit måste vara högavlönade, mycket vill ha mer och blir aldrig nöjd. Tänk på dem som får gå från hus och hem för att de inte överlever. De arbetar 100 %, har barn att försörja men får trots det leva på soc??? vad fasen är det för samhälle helt allvarligt?? Näää blir det inte makskifte snart så kommer vårt land att gå under, ni som vill bevara vårt land och överleva ekonomiskt borde väl tänka på det? Jisses.


Blir så irriterad. Usch. Nu måste jag lägga mig och läsa och njuta av Fredagskvällen =)


Kramar!

//Marie

Av Marie - 19 mars 2009 20:16

Hej hopp!

Jaha se där. Nu har man inte skrivit på flera dagar igen! Men faktiskt så är det bara när jag har extremt mycket att göra som det inte riktigt blir lika mycket skrivet som det borde ;) Har faktiskt varit på FAPA. Fackligutbildning som var sååå intressant och härlig tycker jag, precis det man behövde! Fick dessutom kanon god mat på Svartviksherrgård! Mumma:) 2 dagars intensiv utbildning var det. Träffade en kanon trevlig tjej där som jag garanterat vill träffa igen! VI jobbar ju heller inte så långt ifrån varandra :) Hon hade dessutom med sig massor av halsband som jag ska köpa några av:) Sååå fina! Det är mer speciellt när de är handgjorda och det bara finns ett exemplar av varje! Kanoners!


Sedan idag så har vi haft fullt upp. Först var vi till fastighetsmäklaren och gjorde klart alla papper tillsammans med de som äger huset just nu. Eller ja..fram till 1 Juni iallafall ;) Fast vi har nu lämnat handpenning och vi är i princip ägare av detta underbara hus :) WIII!:) Jag insåg hur underbart det ska bli när jag såg bilder av trädgården samt ikväll när jag nyss planterat om mina plantor som växt upp. Det är för lite plats i en lägenhet för att driva upp vackra blommor! Inte alls bra, men det blir bra sedan när vi får huset :D


Nu ska jag iallafall slappa lite, sådetså. Det har jag förtjänat!:)

I morgon fyller Jocke år och sedan på Lördag fyller min Josefine, mycket att stå i!:)


Kramar!
//Marie!

Av Marie - 16 mars 2009 21:51

HEj hopp!

Inte ett ord, inte ett ord vill jag höra om hockey. Ok. Jag sammanfattar

*tröttsamt

*slitsamt

* Kämparglöd

* Färdigt

* Orättvist

* Förbannade skridskor.


Så då var det klart.


Nu så. Vad ska jag berätta om idag då. Ja kan ju börja med morgonen. Var till läkaren med min fot. Det har blivit en knöl där och det är störande. Så jag fick veta att det var ledvätska som hade samlats där eftersom jag går snett med foten och förmodligen överansträngt den. Jahaja, så den sitter där den sitter. Ska eventuellt sticka sönden den och ta ut vätskan (usch) OM den börjar besvära mig eller växa. Tills dess ska jag ha inneskor som sitter åt som fötterna trivs i!


Sedan var jag på jobbet för att sedan fara till Anki en sväng. EFter det var det hem och städa eftersom det skulle komma några och kolla på lägenheten. Skit tråkiga människor dock. Hmm, sedan var det mat och tv- tittande. Och nu har Samuel åkt till träningen och jag ska se project runway :) Mysa lite framför tv med gott att tugga på och sedan blir det sängen. Har fackutbildning i morgon så det blir en lång dag med massor av information kan jag tänka mig! Bjuds dock på luch och fika båda dagarna!!:) Gulle lärarförbundet! :)


Kramar!
//Marie!

Av Marie - 14 mars 2009 23:11

Hej hopp!

Jahaja, det var det. Timrå ägde er! Sååå jäkla mycket ägde dom er! Skandal med skridskon samt skandal att man får göra vad man vill med vår målvakt Johan Backlund. Man får i princip ligga på, i och bredvid honom verkar det soM! Jisses. ja ja skit samma bara att bita ihop och gå vidare! På måndag kommer Hv 71 få veta att TImrå ik INTE är att leka med. Måste bara säga en sak till. Varför spelar inte Hv 71 riktig hockey istället för att hålla på med fjant slagsmål, fula tacklingar och försöka få Timrå ik fullt med skador? Svara gärna på det nån...

Melodifestivalen då. ja där fick man ju också se skandaler. Jisses. Nog för att jag personligen tror att Malena kan klara sig rätt bra i Ryssland. Men vad hände egentligen med favoriterna? Alcazar, Måns. Sarah? inte MINA favoriter men de enda man pratar om på ex aftonbladet osv. Tyckte det var guld att E.M.D blev trea!!! NICE! :)


Annars är jag förkyld som en tok. Snorig så jag vet inte hur jag ska göra till veckan med jobb. Har fackutbildning tisdag, Onsdag men det vette fasen om jag mår så här.. :( Samtidigt vill man ju gå på den! Vi får se vad kroppen säger på måndag. 


Vet ni!! Jag är kanske sveriges stoltaste faster just nu :) Josefine och hennes lag Söråker bandy flickor 15 vann idag SM-GULD!!!!! Fattar ni hur stort det är! De slog ut resten av sverige och vann för Medelpad! :D Sådetså! Kick as!


Nu ska jag läsa lite innan jag ska sussa. Samuel har match 9.00 i morgon så jag tvivlar väldigt starkt på att jag kommer vara en trogen supporter i morgon :P Får bli när man ändå har barn som vill upp vid sex sju tiden. Då är ju 9.00 som ett :P he he


Kramar!!

//Marie 

Av Marie - 12 mars 2009 21:16

Hej hopP!:)

He he ja slutet igår gjorde er nyfikna verkar det som :) Ja huset står i Söråker och är vårat nästa vecka. ca: 190 kvadrat samt en tomt på ca: 1200 kvadrat :) Underbart! Idag har vi varit och kollat köksbordet vi vill ha. 6000 men men det är det värt etersom det e sååå snyggt! Dessutom har vi ju inget köksbord utan just nu har vi barbordet med 4 barstolar. I priset ingår dessutom 4 stolar så det är helt ok egentligen. Såg dessutom en snygg typ byrå som var i samma träslag som skulle passa perfekt i matrummet det med...får se hur vi gör om vi tar den också ;) Mycket utgifter när man flyttar vill jag lova!


Jaha, tyvärr en förlust för Timrå ikväll...suck-. Vi hoppas på en vinst på Lördag då! Eller det MÅSTE bli en vinst på lördag, så vi får avgöra hemma menar jag =)

Har blivit förkyld i dag. Eller egentligen i går. Började nysa som en dåre en morgon och nu sitter jag hör med halsont, snörvel samt trötthet i hela kroppen. Ska faktiskt ta och borsta tänderna och sussa nu så hinner jag ligga och läsa länge:) Dessutom öppnar jag i morgon!:)


Vi hörs mer!
KRamar!

//Marie

Av Marie - 11 mars 2009 22:04

Hej hopp!!!
Hihi idag e det Onsdag och Timrå dängde precis skiten ut Hv 71. Tror ni det var skönt att se resultatet? Gissa 1 gång. Önskade att man vore där! Förstå att åka dit och vinna på borta plan mot sveriges regerande mästare? Mäktigt, ja eller hur! :) Timrå imponerar och ni gör det så förbannat bra! :)


Mystiskt bara att man tydligen har slutat låta domare och linjemän göra sitt jobb..börjar bli som försäkringskassan de här. Va jag menar e att expert rådgivare helt plötsligt måste "inflika" sina kommentarer om saker som domare och linemän alltid gjort,de sk. "experterna" tar alltså över deras jobb. precis så är det med försäkringskassan också. Våra läkare sjukskriver oss och anser att vi mår för dåligt för att klara av att jobba, fast försäkringskassans egna läkare har ändå sista ordet, de som aldrig ens träffat patienten i fråga, med andra ord de snor varandras jobb! Låt de utbildade göra det dom är bäst så, inom ALLA yrken.

 Så HV 71 samt Luleå, spela hockey acceptera och gå vidare. Sånt är livet, vinster och förluster.


Annars då? Jo då. Har varit en seg dag. Eller både och egentligen. Seg för att störande personer fanns i min omgivning och störde mitt chi. Bra för att Lina och Terese alltid får mig att skratta :)


Har städat, damsugat, städat åt fåglarna, diskat och badat så nu e jag trötter!:) Ska läsa en bok!


Kramar!


//Marie


P.s Jo förresten! Vi e husägare :D    

Av Marie - 8 mars 2009 19:43

Hej hopp!:)

Söndag igen:P Helgerna är sååå snabba! Men här framöver tycker jag det e skönt att man får fredagar och måndagar lite lediga titt som tätt :P Skönt och det kommer säkert behövas. Har typ nyss kommit hem från Sara och Peter. Firade Peter som fyllde år igår!:) Hälsade också på mina älskling tjejer!:) Älskar dom så! Fikade, surrade och hade trevligt bara!:)


Sen har vi även varit på birsta och kollat lite vad man eventuellt skulle kunna välja för kakel samt golv till huset om det nu blir att vi köper det =) Vilket det verkar som iallafall:D Ska till banken i veckan och fixa lite bara. Finns ju iallafall hur mycket snyggt som helst att välja mellan när det gäller inredning och renovering. Jisses. Glad dock att det endast e 2 golv samt lite kakel som behöver ändras, resten är perfekt:)


Innan dess slappade jag bara med en bok samt ett varmt skumbad medan Samuel spelade match i snön :P he he ja men man kan ju inte vara trogen supporter varje match, då får man aldrig fritid jue:P Dessutom stod jag ju där i - 10 grader och frös sist, sådetså! :)


Nu diskar Samuel och vi ska strax se rallybrudar på film. Myspys. Tycker mycket om svenska lätta filmer ibland =)

I morgon är det hockey! WIII!:)


Kramar!

//Marie

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards